Critical Success Factors of Economic Crisis Management: A Case Study of Phuket Hotels
.png)
บทคัดย่อ
การท่องเที่ยวนับได้ว่าเป็นการส่งออกหลักด้านการบริการของประเทศไทย อย่างไรก็ตาม อุตสาหกรรมการท่องเที่ยวในประเทศไทย โดยเฉพาะในจังหวัดภูเก็ต กลับได้รับผลกระทบจากวิกฤติต่างๆ ที่เกิดขึ้นในหลายปีที่ผ่านมา ซึ่งรวมถึงวิกฤติเศรษฐกิจที่ส่งผลให้นักท่องเที่ยวทั้งในประเทศและต่างประเทศลดรายจ่ายด้านการท่องเที่ยว อนึ่ง ธุรกิจโรงแรมเป็นหนึ่งในภาคธุรกิจของอุตสาหกรรมการท่องเที่ยวที่ได้รับผลกระทบจากวิกฤติเศรษฐกิจมากที่สุด ดังนั้นธุรกิจโรงแรมจึงมีความจําเป็นที่จะต้องทําความเข้าใจเกี่ยวกับลักษณะและผลกระทบของภาวะวิกฤติจากเศรษฐกิจและปัจจัยที่ส่งผลต่อความสําเร็จในการจัดการวิกฤตดังกล่าวเพื่อให้ธุรกิจอยู่รอดต่อไปได้
Abstract
Tourism is without doubt a major export service of Thailand. However, the tourism industry in Thailand, primarily Phuket, which is one of the most popular tourist destinations in the country, has been negatively affected in recent years by a number of crises – predominantly the recent economic crisis. Such a crisis, consequently, has resulted in limited travel budget not only for domestic but also overseas tourists. As one of the most important tourism suppliers, the hotel business has also been affected by an economic crisis. Consequently, it is crucial for hotels to understand the characteristics of economic crises and come to terms with the critical factors contributing to successful crisis management in order to sustain tourism businesses through economic crises.
นักวิจัย :
Kom Campiranon
สังกัด :
วิทยาลัยนานาชาติ
คำสำคัญของโครงการ
:
ปีที่เสร็จ :
2553